Ecocert Ecocert

Betekenis:

Dit label geeft aan dat het product voldoet aan de fairtradenormen (goede werkomstandigheden en een rechtvaardige prijs voor de producenten) en aan de voorwaarden van de biologische landbouw.



Uitleg:

De producent moet in orde zijn met de fundamentele normen van de IAO en de co�peratieven moeten aangemoedigd worden in hun democratische werking. Het product moet beantwoorden aan de regels van de biologische landbouw. Bovendien gelden er reglementen betreffende energie en het gebruik van water, een verbod op het gebruik van verwarmde serres, enzovoort.



Statuut en betrouwbaarheid:

Dit label is een privaat, individueel, gecontroleerd label.
Ecocert is de controle-instelling.



Tips:

Door producten van de fairtradehandel en de biologische landbouw te kopen, draagt u bij aan de bescherming van het milieu en aan de ondersteuning van kleine producenten in ontwikkelingslanden.



Web : http://www.ecocert.com/nos-engagements

Email :
Paswoord :
Schrijf u in en krijg toegang tot alle informatie van het OIVO !
Paswoord vergeten? Klik hier.
Abonneer u op de newsletter van Leefmilieu Brussel
:
:



Additieven
Voeding
Biologische voeding
Allergieverwekkende stoffen
Eerlijke handel
Ge�ntegreerde teelt
Verpakkingsafval
Mineraalwater
Milieu
Koelkasten
Verspilling
Seizoensgroenten
GGO's
Pesticiden
Verkooppunten voor bioproducten
Voedingsproducten bereiden
Voedingsproducten bewaren
Lokale producten
Overbevissing
Voedingsproducten vervoeren
Voedingswaarde


Het is spaarzamer om neonlampen te laten branden in plaats van ze telkens uit en weer aan te doen bij het verlaten van en weer binnenkomen in een kamer

Juist - Fout


 
     
Ontdek onze RSS-diensten en Podcasts.
Hoe werkt het? Inschrijven op de diensten

 
 
Het Brusselse Observatorium voor Duurzame Consumptie is een partnerschap tussen het OIVO en Leefmilieu Brussel, gesteund door de minister van Leefmilieu, Energie en Waterbeleid.
  Bruxelles-EnvironnementRégione de Bruxelles CapitaleCrioc - Votre centre de recherche et informations des organisations de consommateurs