Deze nieuwe 100% recycleerbare uitvinding zal in 2012 op de markt komen. In haar persbericht spreekt de firma PepsiCo van ruwe biologische materialen en van het feit dat de onderneming een unieke positie zou bekleden om de afgeleide landbouwproducten te gebruiken.
We herinneren er u even aan dat PepsiCo eerder al 100% recycleerbare plasticverpakkingen gemaakt heeft voor ��n van haar producten, namelijk de Frito Lay chips, die van de Amerikaanse markt moesten gehaald worden omdat de consumenten ze te luidruchtig vonden. Deze keer verzekert PepsiCo dat de fles er hetzelfde zal uitzien, hetzelfde zal aanvoelen en dezelfde bescherming zal bieden als een traditionele fles van plastic.
Het OIVO juicht het initiatief van het voedingsmiddelenbedrijf PepsiCo toe, dat genomen wordt in een streven naar een duurzaam en milieuvriendelijk beleid. Het is nu aan de consumenten om van het ecologische argument van deze merken overtuigd te raken. Het blijft hopen dat de nieuwe fles meer is dan louter een marketingtruc om milieubewuste consumenten aan te spreken zonder werkelijk duurzaam te zijn. Het OIVO wacht de lancering van het product af om te kunnen nagaan of het wel degelijk overeenstemt met wat PepsiCo belooft en het niet het zoveelste voorbeeld is van greenwashing beloften zonder tastbare ecologische basis.
|