Brussel autoloos en vervuilingvrij
Volgens thema Duurzame consumptie         Gepubliceerd : 17/09/2010
Categorie: Artikel

Oorspronkelijk werd dit project op touw gezet om de burgers te doen inzien dat er ook nog andere duurzame verplaatsingsmiddelen zijn dan alleen maar de auto. Het moest een zondag worden die de mentaliteit van een aantal mensen zou veranderen en die iedereen toelaat om zich vrij te verplaatsen op de manier die hij/zij verkiest: te voet, op rolschaatsen, op skeelers, met de fiets�

Ontdek (of herontdek) de MIVB, die als trouwe projectpartner aan iedereen die het wenst de mogelijkheid biedt om gratis te reizen en op die manier mensen die het Brussels openbaar vervoer niet kennen er kennis laat mee maken. Er worden tal van animaties voorzien om de consumenten te sensibiliseren, waarbij de bezoekers zich ongestoord in verkeersvrije zones kunnen bewegen.

Het OIVO steunt "de autoloze zondag" en vraagt dat andere concepten ter bevordering van de duurzame ontwikkeling doorgevoerd zouden worden.

Email :
Paswoord :
Schrijf u in en krijg toegang tot alle informatie van het OIVO !
Paswoord vergeten? Klik hier.
Abonneer u op de newsletter van Leefmilieu Brussel
:
:



Additieven
Voeding
Biologische voeding
Allergieverwekkende stoffen
Eerlijke handel
Ge�ntegreerde teelt
Verpakkingsafval
Mineraalwater
Milieu
Koelkasten
Verspilling
Seizoensgroenten
GGO's
Pesticiden
Verkooppunten voor bioproducten
Voedingsproducten bereiden
Voedingsproducten bewaren
Lokale producten
Overbevissing
Voedingsproducten vervoeren
Voedingswaarde


Een klassieke douchekop vervangen door een spaarkop bespaart je 8 liter water per minuut zonder dat je aan comfort inboet

Juist - Fout


 
     
Ontdek onze RSS-diensten en Podcasts.
Hoe werkt het? Inschrijven op de diensten

 
 
Het Brusselse Observatorium voor Duurzame Consumptie is een partnerschap tussen het OIVO en Leefmilieu Brussel, gesteund door de minister van Leefmilieu, Energie en Waterbeleid.
  Bruxelles-EnvironnementRégione de Bruxelles CapitaleCrioc - Votre centre de recherche et informations des organisations de consommateurs