Bioproducten in de lift
Volgens thema Etikettering & Reclame         Gepubliceerd : 27/06/2010
Categorie: Artikel

Meer dan acht gezinnen op de tien hebben minstens een keer bio gekocht tijdens de voorbije 12 maanden.

Steeds meer producenten wagen zich aan bio en dat wordt vertaald door een stijging met bijna een kwart van het aantal beschikbare producten in de rekken. Maar er worden ook steeds meer bioproducten gekocht: in de eerste plaats groenten (50%), zuivelproducten (30%) en fruit (28%). Zeventien procent van de gezinnen is een zeer regelmatige verbruiker van bioproducten.

Het OIVO stelt al enkele jaren na elkaar vast dat bioproducten het jaar na jaar steeds beter doen. Waarom ook niet? Bi
oproducten bevatten veel minder schadelijke producten, zijn veel beter van smaak en kosten minder.

Email :
Paswoord :
Schrijf u in en krijg toegang tot alle informatie van het OIVO !
Paswoord vergeten? Klik hier.
Abonneer u op de newsletter van Leefmilieu Brussel
:
:



Additieven
Voeding
Biologische voeding
Allergieverwekkende stoffen
Eerlijke handel
Ge�ntegreerde teelt
Verpakkingsafval
Mineraalwater
Milieu
Koelkasten
Verspilling
Seizoensgroenten
GGO's
Pesticiden
Verkooppunten voor bioproducten
Voedingsproducten bereiden
Voedingsproducten bewaren
Lokale producten
Overbevissing
Voedingsproducten vervoeren
Voedingswaarde


Er wordt ten stelligste aanbevolen om een masker en handschoenen te dragen wanneer men pesticiden uitstrooit of spuit

Juist - Fout


 
     
Ontdek onze RSS-diensten en Podcasts.
Hoe werkt het? Inschrijven op de diensten

 
 
Het Brusselse Observatorium voor Duurzame Consumptie is een partnerschap tussen het OIVO en Leefmilieu Brussel, gesteund door de minister van Leefmilieu, Energie en Waterbeleid.
  Bruxelles-EnvironnementRégione de Bruxelles CapitaleCrioc - Votre centre de recherche et informations des organisations de consommateurs