Per aankoop van 20 euro ontvangt de klant bij Delhaize een zakje met 5 speelkaarten. De klanten kunnen met de dierkaarten spelen en kennismaken met de wonderen van de natuur. Om de kaarten te rangschikken is er ook een WWF-verzamelalbum beschikbaar in ruil voor een gratis bon of 4,99 euro.
In dit album vinden de klanten de regels van het educatieve spel en leren zij hoe ze een held van de natuur kunnen worden door allerhande uitdagingen aan te gaan om de biodiversiteit te redden.
Aan de hand van twaalf thema�s biedt elke familie van dierenkaarten de mogelijkheid om te begrijpen hoe de dieren bedreigd worden en welke oplossingen het WWF over de hele wereld voorstelt.
De kinderen leren ook hoe ze in hun dagelijks gedrag kunnen ingrijpen om hun impact op de natuur te beperken.
Het spel bevat ook �gouden� kaarten die geanimeerd kunnen worden door het internet en het educatieve spelprogramma ondersteunen. Dit laatste is een ontwerp van Cartamundi, de wereldberoemde Belgische producent van speelkaarten.
Hoe sympathiek dit initiatief ook is, legt het OIVO er de nadruk op dat de consument hier toch weer voor betaalt. En onder zachte dwang van het jonge grut zijn ouders vaak geneigd om een beetje meer uit te geven dan oorspronkelijk de bedoeling was.
|