Colruyt bespaart 665 miljoen bladzijden per jaar met folder
Volgens thema Duurzame consumptie         Gepubliceerd : 01/03/2010
Categorie: Artikel

Bovendien zal Colruyt ook geen kortingsbonnen meer opsturen. In de plaats komt er een kortingkaart van Colruyt.

Als die kaart wordt gescand, worden automatisch alle kortingen die van toepassing zijn, mee verrekend. Op 20 januari 2010 hadden al 2,88 miljoen gezinnen die kaart in het bezit.

Zesentachtig procent van de kaarthouders heeft die kaart de laatste twaalf maanden ook gebruikt. Die 86 procent is goed voor ongeveer 70 procent van de omzet en ongeveer 65 procent van de kastickets bij Colruyt.

Voor de nieuwe folder rekent commercieel directeur Jean-Pierre Roelands op een snelle �return� van de kosten. Het systeem wordt nu al op kleinere schaal gehanteerd door de Britse warenhuisketen Tesco. Het is alleen jammer dat Colruyt nog geen meer voor de hand liggende manier hanteert om verspilling door de consument tegen te gaan. Want de aankoop van grote hoeveelheden zet immers aan tot meer verspilling.

Email :
Paswoord :
Schrijf u in en krijg toegang tot alle informatie van het OIVO !
Paswoord vergeten? Klik hier.
Abonneer u op de newsletter van Leefmilieu Brussel
:
:



Additieven
Voeding
Biologische voeding
Allergieverwekkende stoffen
Eerlijke handel
Ge�ntegreerde teelt
Verpakkingsafval
Mineraalwater
Milieu
Koelkasten
Verspilling
Seizoensgroenten
GGO's
Pesticiden
Verkooppunten voor bioproducten
Voedingsproducten bereiden
Voedingsproducten bewaren
Lokale producten
Overbevissing
Voedingsproducten vervoeren
Voedingswaarde


De biologische diversiteit respecteren is een must bij het tuinieren.

Juist - Fout


 
     
Ontdek onze RSS-diensten en Podcasts.
Hoe werkt het? Inschrijven op de diensten

 
 
Het Brusselse Observatorium voor Duurzame Consumptie is een partnerschap tussen het OIVO en Leefmilieu Brussel, gesteund door de minister van Leefmilieu, Energie en Waterbeleid.
  Bruxelles-EnvironnementRégione de Bruxelles CapitaleCrioc - Votre centre de recherche et informations des organisations de consommateurs