Consumentenpercepties met betrekking tot de voedingswaarde-etikettering
Volgens thema Verpakking       
Categorie: Dossier

Een duidelijk etiket is een essenti�le voorwaarde voor consumenten om levensmiddelen te kunnen kiezen en kopen. Toch blijkt uit een onderzoek van het OIVO in 2004 uitgevoerd in opdracht van de minister van Volksgezondheid, dat heel wat consumenten moeilijkheden hebben met die etikettering. 58% van de consumenten proberen het etiket te lezen, maar als ze een keuze maken, blijkt dat ze dit gemakkelijk doen aan de hand van de meest zichtbare informatie op de verpakkingen, vaak gezondheidsclaims.

Dossier

Email :
Paswoord :
Schrijf u in en krijg toegang tot alle informatie van het OIVO !
Paswoord vergeten? Klik hier.
Abonneer u op de newsletter van Leefmilieu Brussel
:
:



Additieven
Voeding
Biologische voeding
Allergieverwekkende stoffen
Eerlijke handel
Ge�ntegreerde teelt
Verpakkingsafval
Mineraalwater
Milieu
Koelkasten
Verspilling
Seizoensgroenten
GGO's
Pesticiden
Verkooppunten voor bioproducten
Voedingsproducten bereiden
Voedingsproducten bewaren
Lokale producten
Overbevissing
Voedingsproducten vervoeren
Voedingswaarde


Van keuken- en tuinafval kun je potaarde maken

Juist - Fout


 
     
Ontdek onze RSS-diensten en Podcasts.
Hoe werkt het? Inschrijven op de diensten

 
 
Het Brusselse Observatorium voor Duurzame Consumptie is een partnerschap tussen het OIVO en Leefmilieu Brussel, gesteund door de minister van Leefmilieu, Energie en Waterbeleid.
  Bruxelles-EnvironnementRégione de Bruxelles CapitaleCrioc - Votre centre de recherche et informations des organisations de consommateurs